خواص عسل طبیعی برای درمان بیماری‌های مختلف چیست؟

عسل طبیعی یکی از شیرین‌ترین و مقوی‌ترین عناصر موجود در طبیعت است که خواص درمانی فراوانی دارد. به همین دلیل است که از گذشته تا کنون بیش‌تر افراد به دنبال آشنایی با خواص عسل طبیعی و استفاده از آن برای درمان بیماری‌های مختلف هستند. ما نیز در مطلب فواید عسل و برخی از خواص درمانی عسل را مورد بررسی قرار دادیم. اما برخی از خواص عسل نیز هست که در ترکیب با سایر مواد می‌تواند نمود پیدا کند. از این رو در این مطلب به معرفی برخی از موادی می‌پردازیم که می‌توانند در ترکیب با عسل خواص شگفت‌انگیزی را ایجاد کنند.

 

خواص عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی بر کسی پوشیده نیست. همه ما به خوبی می‌دانیم که عسل به عنوان یک آنتی باکتریال و ضد قارچ قوی از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی تاثیر زیادی بر روی سلامت بدن دارد و می‌تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود. از طرفی با توجه به این‌که عسل سرشار از گلوکز طبیعی است می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند و شکر باشد، بنابراین می‌توان از عسل به عنوان ماده‌ای برای کنترل و مدریت وزن نیز نام برد. ناگفته نماند که عسل یکی از بهترین موادی است که می‌تواند از آلرژی‌ها پیشگیری کند. همچنین عسل طبیعی به عنوان یکی از قوی‌ترین آرام‌بخش‌ها می‌تواند خواب راحت و آرامی را به شما هدیه کند.

 

خواص عسل

 

عسل طبیعی یکی از بهترین موادی است که می‌تواند از بروز انواع بیماری قلبی، انواع سرطان، مشکلات دستگاه گوارشی و سکته قلبی و مغزی پیشگیری کند. همچنین می‌تواند از بروز مشکل قلبی برای افرادی که از بیماری دیابت نوع دو رنج می‌برند، پیشگیری کند. لازم به ذکر است که عسل یکی از اصلی‌ترین موادی است که می‌تواند برای ساخت انواع ماسک برای صورت مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه برخی از ترکیبات عسل و خواص آن برای بدن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

خواص عسل برای پوست

عسل که ترکیبی از شهد گل‌ها، صمغ درختان و گرده‌ی گل‌ها است که می‌تواند به حفظ رطوبت پوست و سلامت آن کمک کرده و از پیری پوست پیشگیری کند. به همین دلیل است که عسل عضو اصلی بیش‌تر ماسک‌هایی که از مواد طبیعی تهیه می‌شوند. استفاده از ماسک عسل بهترین روش برای مرطوب نگه داشتن پوست، پاکسازی منافذ پوست، لایه‌بردار ملایم، التیام‌دهنده جای زخم، درمان آکنه و جوان‌‌ساز پوست است. برای آشنایی با انواع ماسک عسل برای صورت می‌توانید به وبلاگ هانیلی مراجعه کنید.

 

 

خواص عسل و دارچین

عسل و دارچین ترکیب فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند برای درمان حساسیت، بیماری‌های پوستی، سرماخوردگی و بیماری‌های دستگاه گوارش مورد استفاده قرار گیرد. این ترکیب فوق‌العاده همچنین می‌تواند برای کنترل عفونت و التهاب، مبارزه با عوامل بیماری‌زای آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد. به همین دلیل است که بیش‌تر پزشکان طب سنتی بر این موضوع تاکید دارند که بهتر است عسل به همراه دارچین مورد استفاده قرار گیرد.

 

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که ترکیب عسل و دارچین با کنترل سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید خن می‌تواند نقش موثری در کاهش بیماری‌ها و حملات قلبی داشته باشد. این ترکیب همچنین می‌تواند با کاهش زمان بهبود جای زخم و التهابات پوستی، سلامت پوست شما را تضمین کند. در کنار تمامی ویژگی‌های ذکر شده خاصیت چربی‌سوزی ترکیب عسل و دارچین باعث شده است که بیش‌تر پزشکان و مربیان باشگاه این ترکیب را به مراجعان خود توصیه کنند.

 

 

خواص عسل گون

گون نوعی گیاه دارویی است که از ریشه آن در داروسازی استفاده می‌شود. این گیاه یکی از مواد مفید برای تقویت کبد، مبارزه با باکتری و ویروس، درمان سرطان و … است. بنابراین اگر این گیاه مفید به همراه عسل استفاده شود، خواص شگفت‌انگیز بی‌شماری خواهد داشت. ترکیب فوق‌العاده عسل و گون خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژیک دارد و یکی از بهترین راههای بهبود سرماخوردگی است. این ترکیب همچنین به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان مفید، یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

 

مصرف عسل گون می‌تواند راه‌حل مناسبی برای افرادی باشد که به کم‌خونی مبتلا هستند. استفاده مداوم از این ترکیب طبیعی همچنین می‌تواند سبب تقویت حافظه، تقویت معده، بهبود یبوست و کاهش بیماری‌های قلبی شود. جالب است بدانید که عسل گون به عنوان یکی از بهترین مواد برای بهبود دردهای مفصلی و استخوانی و آرتروز شناخته شده است.

 

 

خواص عسل کنار

عسل کنار یکی از بهترین ترکیباتی است که می‌توان برای عسل در نظر گرفت. این ترکیب فوق‌العاده بهترین راه درمان مشکلات کبدی و زخم معده است. در طب سنتی نیز همواره این ترکیب برای تقویت قوای جسمی و جنسی، افزایش حافظه، رفع گرفتگی عضلات و رفع مشکلات گوارشی توصیه شده است.

 

البته در کنار تمام این ویژگی‌های ذکر شده می‌توان به درمان زخم‌های دستگاه گوارشی، کاهش کلسترول، درمان سرماخوردگی، کاهش دمای بدن، درمان کم خونی، بهبود زخم‌های سطحی و … نیز اشاره کرد. بنابراین در صورت داشتن هر یک از مشکلات ذکر شده، می‌توانید با مشورت پزشک خود از این ترکیب برای رفع یا درمان این عارضه استفاده کنید.

 

 

خواص عسل برای معده

اگر به دنبال یافتن درمانی برای کاهش درد، نفخ، ترش کردن و تقویت معده هستید و یا از زخم معده رنج می‌برید می‌توانید با استفاده از عسل این مشکلات را رفع کنید. چرا که عسل بهترین راه درمان مشکلات گوارشی است. جالب اینجاست که در بیش‌تر موارد پزشکان طب سنتی توصیه اکید دارند که عسل به صورت ناشتا مورد استفاده قرار گیرد. البته برای درمان مشکلات معده و گوارشی معمولا از ترکیب عسل با سایر مواد مانند آرد گندم، ماست یا هر ماده دیگری استفاده می‌شود.

 

خواص عسل و سیاه دانه

عسل و سیاه دانه هر یک خواص درمانی بیشماری دارند و برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما وقتی این دو ماده شگفت‌‌انگیز با هم ترکیب شوند این خواص شگفت‌انگیز نیز چندین برابر می‌شوند. معجون عسل و سیاه دانه خواص بیشماری دارد که در ادامه برخی از مهمترین آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم.

 

ترکیب عسل و سیاه دانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

این ترکیب شگفت‌انگیز می‌تواند یک درمان فوق‌العاده برای سرماخوردگی است.

این ترکیب بهترین راه درمان مشکلات گوارشی است.

استفاده از این ترکیب به صورت موضعی می‌تواند به رفع جوش و آکنه پوستی کمک کند.

و …

 

خواص عسل و آویشن

عسل و آویشن یکی از بهترین ترکیباتی است که برای سرفه و گلودردهای ناشی از سرماخوردگی استفاده می‌شود. این ترکیب باعث کاهش دردهای دوران قاعدگی می‌شود و می‌تواند اعصاب را تقویت کرده و منجر به تسکین فرد شود. البته ناگفته نماند که بیش‌ترین کاربردی که برای عسل و آویشن در نظر گرفته شده است کاهش دردهای مفصلی و تسکین دردهای روده و شکمی و درمان تنگی نفس است.

 

خواص عسل چهل گیاه

عسل طبیعی عسلی است که توسط زنبورهای عسل و از شهد و گرده گل‌ها و گیاهان مختلف تهیه می‌شود. بنابراین عسلی که بسیاری از زنبورداران از طریق شهد مصنوعی تهیه می‌شود، عسل چهل گیاه محسوب نمی‌شود. عسل چهل گیاه درمان قطعی بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جسمی است. در ادامه برخی از خواص عسل چهل گیاه را با شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم. تقویت حافظه، کاهش کلسترول، کاهش تری گلیسیرید، تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون، تقویت قدرت بینایی و … از جمله مهمترین فواید عسل طبیعی برای افراد است.

 

 

خواص عسل برای کودکان

علاوه بر تمامی ویژگی‌های ذکر شده، عسل سرشار از آهن است و نقش موثری در افزایش هموگلوبین خون دارد. بنابراین می‌تواند ماده‌ی مفیدی برای رفع کم خونی کودکان باشد. از طرفی عسل به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی می‌تواند برای درمان اسهال کودکان مورد استفاده قرار گیرد. عسل می‌تواند با شیر گاو ترکیب شده و برای کودکانی که از نعمت شیر مادر محروم هستند، به عنوان یک نوشیدنی آرام‌بخش و ضد نفخ استفاده شود. این ترکیب می‌تواند راهی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها باشد. عسل همچنین راه مناسبی برای درمان شب ادراری در کودکان و کمک به رشد و سلامت آن‌ها است.

 

در این مطلب سعی کردیم برخی از مهم‌ترین خواص عسل طبیعی را که برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. پیش‌تر نیز در مورد فواید عسل اطلاعاتی را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم که اطلاع از این خواص و ویژگی‌ها می‌تواند به شما و حفظ سلامت شما کمک کند.

 


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» چای و عسل یک معجون شفابخش تاریخی »» جمعه 24 خرداد 1398
» فواید عسل برای سلامتی چیست؟ »» چهارشنبه 22 خرداد 1398
» روش مصرف ژل رویال و نگهداری از ژل رویال »» جمعه 17 خرداد 1398
» خواص عسل طبیعی برای درمان بیماری‌های مختلف چیست؟ »» پنجشنبه 16 خرداد 1398
» تاثیر عسل بر حساسیت چیست؟ »» چهارشنبه 15 خرداد 1398
» عسل و سلامتی : آیا مصرف عسل برای سلامتی بدن مفید است؟ »» سه شنبه 14 خرداد 1398
» ۹ کاربرد شگفت انگیز عسل که نمی‌دانید »» دوشنبه 13 خرداد 1398
» عسل مانوکا چیست و چه خواصی دارد؟ »» شنبه 11 خرداد 1398
» شکر یا عسل مسئله این است! »» شنبه 11 خرداد 1398
» مصرف عسل چه تاثیری بر روی سلامت چشم‌ها دارد؟ »» شنبه 11 خرداد 1398